niedziela, 2 lutego 2014

Witam wszystkich:-)))



   Nazywam się Piotr Skraburski. 
Moją największą pasją (jak i zapewne Twoją) jest rynek Forex, a także inne rodzaje inwestycji. Przygoda z rynkiem zaczęła się dość dawno i była całkiem burzliwa, niemniej jednak bez względu na wyniki jakie osiągałem w tradingu, cały czas „coś” ciągnęło mnie w stronę rynków finansowych. Od jakiegoś czasu zacząłem odnosić rynkowe sukcesy, na co największy wpływ miał odbyty profesjonalny kurs tradingu, który pozwolił mi „okiełznać” rynek, a jeszcze bardziej siebie samego –  psychikę.

   Od zawsze swoje poglądy rynkowe opierałem o analizę techniczną. Być może jest to spowodowane tym, iż jestem humanistą i znacznie łatwiej jest mi analizować sytuację rynkową na podstawie wykresów aniżeli opierając się o dane fundamentalne, sprowadzające się do tabel z dużą ilością cyfr.
   Doskonale zdaję sobie sprawę, że przede mną jeszcze długa droga, sporo do odkrycia i pewnie to w tym wszystkim jest tak bardzo fascynujące:-)
   Od kilku lat mieszkam w Anglii. Poza inwestowaniem, tradingiem i analizą rynków bardzo lubię podróżować, spędzać czas w gronie przyjaciół oraz zbierać jak najwięcej życiowych doświadczeń.

   Zdecydowałem się na prowadzenie bloga ponieważ:
- Wiem jak ciężko jest samemu przebrnąć przez masę informacji dotyczących tradingu – w
czasach obecnych można to określić mianem „klęski urodzaju”. Sytuacja ta znacznie utrudnia wybranie odpowiedniej drogi osobie, która zastanawia się nad karierą tradera.
- Wiem jak bardzo zmieniło się moje podejście do rynku po ukończeniu kursu.
- Wiem jak wielki wpływ na trading ma psychika, czyli emocje które targają każdym traderem przed, w trakcie jak i po zamknięciu pozycji. Niestety niewielu z nas zauważa ten problem na samym początku, co powoduje nabieranie złych nawyków, które w wielkim stopniu utrudniają drogę do zostania traderem.
- Będę się starał pokazać za pomocą artykułów, że tak naprawdę Forex jest tylko narzędziem, które pomaga nam pójść o krok dalej w świat inwestycji jak i wolności finansowej.
- Chciałbym w jakiś sposób podzielić się wiedzą z ludźmi poszukującymi jej. Kiedyś był czas na „branie” – korzystanie z wiedzy innych, teraz nadszedł czas na „dawanie” :-)
- Chciałbym także, aby blog służył mi samemu do opanowania nawyku dyscypliny (pisanie postów), jak również dawał wsparcie w momentach kiedy nie dzieje się najlepiej (np. po dłuższej serii strat).

   Pewnie zastanawiasz się dlaczego wybrałem takie dziwne logo:-) Otóż jest w tym pewna symbolika, która dzięki temu drzewu i jego gałęziom pokazuje, że treść tego bloga ma na celu:
- Wsparcie dla osób zaczynających swoją przygodę z rynkiem – możesz się schronić pod jego liśćmi i spokojnie przeczekać burzliwe chwile na rynku.
- Możesz nawiązać kontakt z innymi osobami, które są w podobnej sytuacji – nowe gałęzie kontaktów.
- Pokazanie różnych możliwości inwestycyjnych – czyli rozrastanie się korzeni naszego kapitału.

Miłego czytania:-)